10 Feb 2 matcher
17 Mar 1 match
23 Mar 1 match

Om Klubben

Karlstad är klassisk innebandymark. Redan 1986 vann Norrstrands herrar SM-guld och 1994 vann Sjöstad IF Dam SM Guld. Klubbarna är grundstenar i dagens Karlstad IBF. Norrstrand gick 1987 samman med Bengen och NB87 såg dagens ljus. Sjöstad IF bildades som fotbollsklubb 1977 men det var när innebandyn kom in bilden 1984 som klubben inom några år blev ett känt namn i hela Sverige.

På herrsidan hörde NB87 och Sjöstad IF till landets ledande klubbar under hela 1990-talet. Konkurrensen triggade och derbymatcherna spelades inför fullsatta läktare. På meritlistan finns 4 SM Silver. Många välkända spelare har genom åren representerat de båda klubbarna: Tomas Röhr, Klas Karlsson, Tommy Jansson (Sjöstad), Mikael "Ekis" Ekelund, Jan-Erik Vaara, Mattias "Bult" Larsson (NB87) för att nämna några.

På damsidan hörde Sjöstad IF till de stora lagen under 1990-talet med SM-guldet och segern i Europacupen 1994 som pricken över i:et. På meritlistan finns även fyra SM-brons. Kända spelare från storhetstiden är bland annat Anette Rådström, Ann-Mari Karppinen och Petra Nygren. Även NB87 hade damlag, men de nådda inte samma framgångar som Sjöstad IF.

Karlstad IBF är stolt över sin bakgrund. Sedan sammanslagningen av Sjöstad IF och NB87 år 2001 utgör historien en viktig del i den gemensamma klubben. Här finns minnen, medaljer, glädje och engagemang lagrat. Kryddat med nya influenser och ännu mer engagemang har Karlstad IBF växt till en av Sveriges största innebandyklubbar. Vi bedriver en omfattande ungdomsverksamhet för såväl tjejer som killar och A-lagen för både herr och dam på elitnivå.

Från och med säsongen 2015/16 har de klassiska namnen Sjöstad och NB87 (som levt vidare trots sammanslagningen) pensionerats och nu heter alla lag i klubben Karlstad IBF. För ökad tydlighet, vi-känsla och sammanhållning – mot nya mål.